Статьи

Як дрес-код впливає на співробітників?

Світ знає однаково успішних людей у кросівках і бейсболці або туфлях і при краватці. Але питання в іншому. Якщо ці успішні люди набирають персонал у свою компанію, чи має їх турбувати, у що будуть одягнені їхні колеги? Чи важливий цей аспект у питанні продуктивності праці? І як дрес-код може вплинути на досягнення і бренд бізнесу?

Експерти hh.ua | grc пропонують розглянути можливі плюси і мінуси загальноприйнятого ділового офісного «лука».

На дрес-код люди реагують по-різному. Деяким до душі креативність і гнучкість, а іншим подобається одягатися так, щоб відчувати себе в більш формальному робочому середовищі. За даними hh.ua | grc, звід правил, що регламентує стиль одягу або зовнішній вигляд співробітників, існує в половині українських офісів. У кожної четвертої-п'ятої компанії він зафіксований у корпоративному кодексі. І більш ніж у чверті випадків існує у вигляді негласних правил.

Цілі, які допомагає досягти дрес-код

1. Впізнаваність компанії

І тут йдеться про індивідуальний дрес-код конкретного підприємства. Фірмові кольори, логотип, дизайнерські елементи в одязі або аксесуарах – усе це, безсумнівно, працює на впізнаваність бренда. Відвідавши один раз ваш офіс, клієнт обов'язково запам'ятає компанію та її оригінальний підхід у вирішенні офісного дрес-коду. З десятка схожих брендів він, імовірно, найбільше оцінить ваш. Адже ви цікаві, дбаєте про імідж і залишаєтеся в пам'яті.

2. Єднання і командна робота

Спортивні команди і школярі носять форму, тому що це створює єдність. Компанії з дрес-кодом просувають позицію приналежності своїх співробітників. Є думка, що, маючи уніфікований зовнішній вигляд, співробітники більшою мірою відповідають цінностям компанії. Вони більш чітко розуміють стратегію і цілі бізнесу.

3. Допомагає зосередитися на робочому процесі

Діловий одяг робить співробітників більш зосередженими на своїй роботі. Зверніть увагу, як люди змінюються, коли повертаються додому. Психологічно важливий акт переодягання змушує нас відчувати, що ми тепер «поза службою» і можемо розслабитися. Цей факт підтверджує, що люди більш зосереджені, коли одяг для роботи і повсякденного життя – різний. Як доказ – проблема багатьох фрилансерів. Спробуй налаштуватися на робочий лад у шортах і капцях? Не так-то і просто!

4. Допомагає влитися в колектив

Новачка будуть сприймати як свого, у нього не буде страху, що він виглядає недоречно. Це зовсім не означає бути таким, як усі. Однак у перші і без того непрості дні на новій роботі не особливо вже хочеться бути «білою вороною». Адже не буває занадто по-діловому. В тому-то і вигода цього стилю – ти завжди доречний і в тренді!

5. Тримати «обличчя» компанії в порядку

І керівник, і секретар, і менеджер середньої ланки, і навіть водій – обличчя фірми. Єдиний корпоративний стиль допоможе створити загальну гармонійну картинку про вашу компанію.

Зворотний бік дрес-коду

  1. Суворий офісний, а тим більше уніфікований одяг приховує індивідуальність і не дає права на самовираження. Тому для компаній, основним продуктом яких є творчість, важливо не перегнути палицю. Цілком імовірно, що ваш дизайнер або звукооператор буде набагато продуктивніше у вільному повсякденному одязі. Більш того, клієнт, що прийшов за чимось оригінальним і креативним, потенціал вашої компанії буде оцінювати і за нестандартним підходом в одязі персоналу, в тому числі.
  2. Одяг висловлює особистість людини. Дрес-код побічно перешкоджає вільному вираженню поглядів і позицій. Це може негативно позначитися на тій же продуктивності праці, адже працівник не буде відчувати себе комфортно, його можуть відволікати думки про дискомфорт і недоречність.
  3. Якщо людина раніше не працювала у компанії з чіткими правилами зовнішнього вигляду, їй доведеться неабияк витратитися на новий гідний вигляд. А витрачатися на компанію, яка ще жодного разу не заплатила зарплату, бажання, м'яко кажучи, мало.

Отже, питання наявності або відсутності дрес-коду досить суб'єктивне і залежить від поглядів компанії і особливостей бізнесу. Більш того, питання це може виявитися досить педантичним. Адже політика щодо дрес-коду не має сприяти будь-якій дискримінації за ознакою раси, кольору шкіри і віросповідання.

Порада керівникам компаній: періодично цікавитися думкою персоналу щодо наявних гласних або негласних правил про зовнішній вигляд. Адже безпека і комфортні умови праці – це перше, що впливає на працьовитість людей і продуктивність праці відповідно.

Вакансии дня

Комментарии